Ženu z Humenného, ktorá na internetovom bazári predávala oblečenie
prostredníctvom mobilnej aplikácie, kontaktoval podvodník, ktorý
prejavil záujem o kúpu jej šiat s tým, že jej nemôže poslať peniaze,
pretože žena nemá aktivovanú platobnú bránu.
"Obratom jej bol zaslaný mail, ako má postupovať po prijatí
objednávky, a následne podľa pokynov tam poškodená zadala identifikačné
údaje svojej bankomatovej karty. Krátko nato dostala hlásenia na
vykonanie troch platieb vo výške 900 eur, 502,50 eura a 100,50 eura,
ktoré potvrdila, čím došlo k odčerpaniu finančných prostriedkov z jej
účtu," priblížil Džobanik.
Polícia radí osobám, ktoré predávajú tovar cez internet, aby nikomu
neposkytovali číslo platobnej karty a bezpečnostný kód. Rovnako je
potrebné ukončiť komunikáciu, ak je pri bazárovom predaji zaslaný odkaz
na stránku, ktorá požaduje informácie o platobnej karte. Ak sa tak už
stalo, je potrebné kartu okamžite zablokovať telefonicky v banke alebo v
mobilnej aplikácii banky.
Rovnako ak došlo k úniku peňazí z účtu, je potrebné čím skôr kontaktovať
banku. Ak sa človek stane obeťou podvodníkov, treba to oznámiť polícii.